23.9 C
Budapest
szerda, július 2, 2025

Mit néznek ma a fiatalok? Tévézés a TikTok korában

AJÁNLÓ

Egy 15 másodperces videó. Egy gyors sorozatrészlet. Egy kattintható toplista a YouTube-on. A mai fiatalok teljesen másképp fogyasztják a tartalmat, mint az előző generációk, gyorsabban, rövidebben és leginkább mobilon. De vajon ez azt is jelenti, hogy a hagyományos tévé teljesen háttérbe szorult náluk? Vagy lehet még szerepe az olyan csatornáknak, mint az RTL2 a görgetések közepedte?

Hogyan változtak meg a fiatalok tartalomfogyasztási szokásai?

A Z generáció és az alfa korosztály már beleszületett a digitális térbe. A legtöbben nem emlékeznek arra, amikor még „várni kellett” egy filmre vagy egy sorozatepizódra, hiszen ma minden bármikor, bárhonnan elérhető. A streaming, a YouTube, a TikTok és más platformok azt az élményt adják, hogy a néző diktálja a tempót.

Az információ- és tartalomdömping hatására azonban egyre többen érzik úgy, hogy túl sok az inger. Ekkor jön képbe a „lassabb élmény”, amikor egy jó sorozatot vagy filmet nem pörgetünk végig, hanem valóban megnézünk. Ebben pedig a televíziónak – ha alkalmazkodik – még mindig van helye.

Van még szerepe a tévének a TikTok korában?

Igen, de másként. A tévé ma már nem feltétlenül a nappali központi szereplője, de szelektív tartalomforrásként továbbra is számításba jöhet. Az olyan csatornák, mint az RTL2, például a könnyed sorozatokkal, ismerős arcokkal, humorral és egyszerűen befogadható filmekkel tudják megszólítani a fiatalokat is. Főleg akkor, ha épp „csak néznének valamit”.

Emellett a tévé egyfajta „híd” is lehet generációk között: mikor egy családi film megy valamelyik csatornán, a szülők, nagyszülők és gyerekek egy térbe kerülnek, és ez az élmény nem reprodukálható külön képernyőkön, külön profilokon, külön algoritmusok alapján.

Milyen tartalmak vonzzák a fiatalokat ma?

A fiatal nézők elsősorban az élményszerű, vizuálisan pörgős, érzelmeket megmozgató tartalmakat keresik. Ha egy tévéműsor vagy film megfelel ezeknek a kritériumoknak, van esélye náluk is. Nem az a lényeg, hogy a tévében megy, hanem hogy érdekli-e őket.

A reality-műsorok, romantikus vígjátékok, coming-of-age sorozatok, zenei vagy humoros tartalmak például kifejezetten működnek náluk. Ezekből pedig az RTL2 kínálatában is bőven találni olyat, ami épp egy fiatal néző figyelmét ragadhatja meg – főleg, ha spontán, nem túl hosszú.

Mit jelent ma a fiataloknak a „nézés”?

A nézés ma már nem mindig hosszú figyelmet jelent, néha csak 5 percet, egy részt, egy jelenetet. A fiatalok nem feltétlenül „tévéznek” a klasszikus értelemben, de szeretnek tartalmat fogyasztani. Ha ezt a tévé is képes követni – akár műsorstruktúrában, akár online jelenléttel –, akkor van esély rá, hogy a következő generáció is visszatalál a képernyő elé.

A fiatalok egyértelműen máshogy néznek különféle műsorokat, videókat, filmeket, más eszközön és más ritmusban. De a vágy, hogy történeteket lássanak, kapcsolódjanak, szórakozzanak ugyanúgy megvan náluk is. Az RTL2 típusú csatornák pedig akkor lehetnek relevánsak, ha ezt felismerik, és nem versenyezni akarnak a TikTokkal, hanem kiegészíteni azt.

Fotók forrása: Envato

- hirdetés -spot_img

NÉPSZERŰ

- hirdetés -spot_img

Friss tartalmak